romani ardeleni in armata austro-ungariei

fotografie datata  in sec XIX

in fotografie se afla stramosul meu Suciu Ioan maghiarizat fortat cu numele si luat cu forta in arma austro ungariei . In arhive dupa maghiarizarea fortata apare cu numele de Seuch Janos. [ familia Suciu si Pop din partea bunicului meu, si familia Inocan si Granatir din partea bunicei mele , care au trait in zona Ariesului la sud de Turda, in Calarasi [ nume vechi Harastas]. Strabunicul meu si stramosul lui erau oameni inalti de peste 2 metri, si se pare ca in regiune generatiile trecute erau mai inalte.

Majoritatea romanilor maghiarizati si-au pastrat identitatea si limba romana , insa au fost si romani si tigani care maghiarizati fortat  s-au dat ulterior drept unguri. Nu a fost si cazul strabunicilor mei romani.

About ana eugenia pacurar

Artizan, decorator, economist si poet

Lasă un răspuns

